loader

Tesla vs Audi, mit válasszunk?

Alapvető szempontok amit ERP választásnál/váltásnál szem előtt kell tartani.

Előjáróban elmondanám, hogy a cikk írás időpontjában az infláció és a béremelés korszakát éljük, ahol fontos, arra figyelni, hogy milyen pénztermelő, pénz megtartó eszközökbe fektetünk. 

Nagyon könnyű mellé nyúlni, olyan rendszert, vagy szoftvert választani, amelyik csak kívülről, messziről csillog, de ahogy közelebb érünk, egyre fakóbb és idejétmúlt az a csillogás. A végén pedig egy feneketlen kútban ébredünk, aminek a költségei sosem érnek végét, ráadásul plusz és többletmunkát generálnak a dolgozóknak.

Az elmúlt 10 évben rengeteg ilyen és ehhez hasonló történettel találkoztunk és segítettünk ügyfeleinken.

“Nagyon örülök, hogy végre elhatároztam magam és váltottam a Pickback ERP-re, sokkal hamarabb kellett volna…”
Bartha Gábor (BestDream).

Szóval a szempontok:

1. Első és legfontosabb: A céges érdekek és a rendszerbizonyítékok: 

Össze kell gyűjteni a dolgozóinktól azokat a pontokat, amelyeket feltétlen tudnia kell a rendszernek. Az alapvető funkciók, modulok, ami nélkül, nem működhet a céges folyamat. Ezeket a modulokat összeírva, átgondolva, csak olyan ERP-t érdemes választani, akik már az értékesítési fázisban meg is tudják mutatni, hogy IGEN ez náluk így és így működik. Enélkül nem is érdemes tovább lépni, mert annak vagy nagy fejlesztési költsége lesz, vagy sosem készül majd el…

Amennyiben az 1. pont teljesült, és a további kényelmi funkciók vagy megvannak, vagy kisebb módosítással, de elérhetőek, rátérhetünk a 2. pontra:

2. Információ/Adat lekérés

Az ERP rendszerek hajlamosak maguknak megtartani az adatokat(hogy miért? donno) talán, hogy nehogy egyszerű vagy kényelmes legyen az alapverzióból kinyerni az adatokat. Általában két féle megoldással találkoztunk:

  • előre legyártott lekérdezések pdf-ek, amelyeken vagy szűrőket vagy időintervallumokat lehet állítani, de oszlopokat, kinézetet… sajnos nem.
  • külön lekérdező szoftver, amely további milliókba kerül majd az ERP mellett, valamint a karbantartására, egy új kolléga is fog kelleni. A külön support díjat már nem is említem….

Fontos hogy olyan ERP-t válasszunk, amelyik modul szinten át tud adni minden szükséges és látszólag szükségtelen információt is a felhasználónak, aki kedvére mazsolázhat a rendszer adataiban, különböző táblázatokban, illetve színes szagos grafikonokban…

3. Harmadik és egyben legfontosabb: Stabil háttér és technológia:

és itt a stabil háttér, nem azt jelenti, mint amire szinte mindenki gondol, hogy “”igen igen legyen már több, mint 10 éve a piacon, legyen 100+ ügyfele és alkalmazottja végtelen”, nem. Itt a stabil háttér a szoftverre szól.

Olyan rendszert kell tudni választani, amelyik nem a hibáktól hemzseg, vagy az elérhetetlen supporttól, mert mind a 100+ ügyfél egyszerre telefonál. Olyan rendszert, kell tudni választani, amelyiknek a supportját vagy új funkciók, vagy jogszabályváltozások miatt kell felhívni, vagy esetleg új munkaerő betanítása végett. Ezt a legnehezebb kideríteni….de ezt csak a  renferenciáktól fogjuk megtudni az ERPről. De nem azoktól a referenciáktól amit a ERP szállító ajánl…nem….a többiektől.

+1 ráadás

A Harmadik szempont 2. része pedig a technológia:

Sosem szabad idejétmúlt régi technológiát választani…Haladni kell a korral, webre, mobilra fejlesztett-optimalizált rendszert érdemes csak választani. Gépre telepített szerver-kliens rendszer már annyira 2000-es évek…Eltelt több, mint 20 év! Felgyorsult a világ, nincs idő várni a rendszerre…Az ipar fejlődött fejlődtek a rendszerek is…

Ha ugyanannyiba kerül vagy még olcsóbb is egy új Tesla 3-as, mint egy OT rendszámos 300e km-eres Audi aminek már itt ott csöpög az olaj, de extrákból van 2 oldalnyi…papíron, melyiket választaná?

Kérdése van? Vegye fel velünk a kapcsolatot